نفحات

نفحات صبح دانی به چه روی دوست دارم

نفحات

نفحات صبح دانی به چه روی دوست دارم

شکست آخرین راه

ناکامی فتنه گران در روز 25 بهمن حاوی پیام های متعددی بود که مهم ترین آن «شکست سناریوی تحریم فعال» است. این حادثه نشان داد که علی رغم تلاش دشمنان برای ناامن سازی فضای کشور در آستانه انتخابات، با هوشیاری ملت و تدبیر مسئولان، این جریان از حداقل توانایی های لازم برای ایجاد ناامنی در آستانه انتخابات ناتوان است. فتنه گران سال 88 و هم پیمانان ایشان در اردوگاه ضدانقلاب، بعد از رسوایی در انتخابات گذشته این بار در انتخابات آتی با بازی تحریم وارد میدان شدند تا شاید بتوانند به تعبیر خود از مشروعیت نظام اسلامی بکاهند، اما مسیر انتخابات آتی مجلس به نحوی پیش رفت که فتنه گران خیلی زود متوجه شدند که این سناریو کاملاً سوخته و اعتباری نخواهد داشت و با کناره گیری این جریان از صحنه انتخابات حادثه خاصی در روند حرکت مردم به وجود نخواهد آمد! اینجا بود که با کنار گذاشتن سناریوی عدم مشارکت، آخرین راه یعنی سیاست تحریم فعال در دستور کار فتنه گران قرار گرفت. در این شیوه، تحریم کنندگان تنها به عدم مشارکت رضایت نداده، بلکه به صحنه آمده و با بهره برداری از تاکتیک های نافرمانی مدنی، تلاش می کنند تا با ایجاد آشوب و بلوا، فضای انتخابات را ناامن ساخته و مانع افزایش مشارکت شوند.

مبتنی بر این دستورالعمل بود که خط آشوب کلید زده شد و از مدت ها قبل، روز 25 بهمن برای آغاز دور جدید آشوب ها مشخص شد. گروهک «راه سبز امید» پیشگام این سناریو بود و با صدور اطلاعیه ای از هواداران خود خواست تا در بعدازظهر این روز به خیابان ها بریزند و راه پیمایی سکوت برگزار کنند! انتخاب این روز به بهانه سالروز حصرخانگی موسوی و کروبی بود، اما کاملاً آشکار بود که ایجاد آشوب در آستانه انتخابات را نشانه رفته است.«مرتضی کاظمیان» فعال ملی- مذهبی، دوشنبه 24 بهمن با شرکت در برنامه سیاسی تلویزیون ماهواره ای «رسا» وابسته به فتنه گران، با صراحت در نسبت میان این اقدام و انتخابات پیش رو سخن گفته و اظهار می دارد: «ما نباید فراموش کنیم که 12 اسفند یک انتخابات در پیش رو داریم؛ انتخاباتی که هم نمایشی و هم فرمایشی است[!] و همه جریان های مخالف حاکمیت، آن را تحریم کرده اند. طبیعتاً بروز و ظهور مجدد حرکت اعتراضی ایرانیان در 25 بهمن نشان خواهد داد که جنبش [سبز]و مخالفان در چه جایگاهی هستند.»

تدارکات دو هفتگی تمام وقت رسانه های ضدانقلاب در فضای مجازی و ماهواره، صدور بیانیه های متعدد از گروهک های فراری در حمایت از این تجمع، حتی تماس های تلفنی از خارج کشور به منازل مردم و التماس از ایشان برای حضور در خیابان، بخشی از اقدامات طراحان خط آشوب در انتخابات بود.

حماسه بزرگ روز 22 بهمن ماه و حضور ده ها میلیونی مردم در خیابان ها کافی بود تا شکست این سناریوی سوخته قبل از فرا رسیدن زمان تجمع آشکار شود! لذا پایتخت روز آرام و شادابی را در 25 بهمن گذراند و مردم بی تفاوت به ترفندهای ضدانقلاب مشغول آماده شدن برای سال جدید بودند.افتضاح حاصله موضوعی نبود که از دیدن مردم و کارشناسان پنهان باشد، به نحوی که خود این سایت ها نیز چند ساعتی به کما رفتند. بی بی سی فارسی که در پوشش اقدامات ضدانقلاب و فتنه گران ید طولایی دارد، نتوانست خبر مستندی از حضور یا اقدام فتنه گران در تهران به روی آنتن ببرد و حداکثر به تنظیم خبری با تیتر: «حضور پلیس در خیابان های تهران»، پرداخت.

دیگر سایت های ضدانقلاب نیز چاره ای جز اعتراف به شکست نداشتند، به عنوان نمونه، نویسنده سایت خودنویس می نویسد: «دیروز روز 25 بهمن بود، به بیرنگی هرچه تمام برای پیوستن به راه پیمایی و فراکسیون از روزها پیش شروع به تبلیغ کردیم، کم رنگ تر از سال های پیش، در حالی که یک سال از حصر رهبران جنبش می گذرد، شعار «کروبی دستگیر بشه، ایران قیامت میشه» رو به معنای واقعی در یک سال گذشته نشان دادیم!... با این همه اتحاد، با این همه عزم راسخ و با این همه شجاعت که در حال حاضر در تک تک ما دیده می شود، آیا این زمان درستی برای وزن کشی جنبش سبز بود؟!»

ناکامی فتنه گران در روز 25 بهمن حاوی پیام های متعددی بود که مهم ترین آن «شکست سناریوی تحریم فعال» است. این حادثه نشان داد که علی رغم تلاش دشمنان برای ناامن سازی فضای کشور در آستانه انتخابات، با هوشیاری ملت و تدبیر مسئولان، این جریان از حداقل توانایی های لازم برای ایجاد ناامنی در آستانه انتخابات ناتوان است. به واقع «حکایت فتنه گران» از نگاه ملت ایران دیگر به زباله دان تاریخ پیوسته و ملت به افق جدید پیش رو برای ساختن کشور توجه دارند که در آن، جایی برای شکست خوردگان انتخابات دهم ریاست جمهوری باقی نمانده است.انتخابات 12 اسفندماه عرصه دیگری است که کوس رسوایی و بی اعتباری ضدانقلاب و دشمنان انقلاب اسلامی توسط ملت غیور ایران اسلامی به صدا درآید و نشان دهد که نهال انقلاب اسلامی در 34 سالگی به شجره طیبه ای تبدیل شده که ریشه در اعماق وجود ملت ایران اسلامی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد